رهنما: هنوز هم به آرمانهایم وفادارم/ بهترین گزینه‌ها برای هدایت تیم ملی، مربیان سازنده هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته؛ "مسعود رهنما" مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و سرمربی پیشین تیم ملی کاراته که پس از حضور موفقیت آمیز در رقابتهای آسیایی امارات و کسب نتایج درخشان، به عنوان اصلی‌ترین گزینه از سوی افکار عمومی و نیز مسئولین فدراسیون کاراته برای هدایت و رهبری تیم ملی در 2 رویداد مهم بازیهای آسیایی کره و مسابقات جهانی المان به شمار میرفت، پس از انتصاب به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و بدلیل مشغله‌های کاری از همراهی تیم ملی انصراف داد. در چنین شرایطی طرفداران رهنما که پس از درخشش تیم ملی در رقابتهای آسیایی امارات تعدادشان به مراتب فزونی یافته، امیدوار بودند که سرمربی مورد علاقه خود را این بار در پست مدیر فنی تیمهای ملی ببینند تا کاراته کشور همچنان از دانش فنی و تجربیات او بهرمند شود. اما رهنما در گفتگو با "پایگاه اطلاع رسانی ستارگان کاراته" در خصوص همکاری‌أش با فدراسیون کاراته به عنوان مدیرفنی تیمهای ملی، گفت: معتقدم تعداد زیادی از افراد با تجربه و شایسته در کاراته ایران حضور دارند که سزاوار قرار گرفتن در پست مدیرفنی تیمهای ملی هستند و من این افراد را برای قرار گرفتن در چنین پستی، مقدم بر خود میدانم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان همواره معتقد بود برای قرار گرفتن در جایگاه مربیگری تیم ملی، باید ابتدا از یک کلاس آموزشی شروع کرد و سپس به همراه تیم باشگاهی، قهرمان شهر و استان و کشور شد و پس از آن شاگردانی را به تیم ملی معرفی کرد و صرفاً با طی این مراحل است که یک مربی میتواند سزاوار قرار گرفتن در جایگاه مربیگری تیم ملی باشد. با ذکر این مقدمه و با اشاره به اینکه هروی و روحانی هرگز چنین مسیری را طی نکرده‌اند و بازیکنانی را شخصاً برای تیم ملی پرورش نداده‌اند، شنبدن این جمله از زیان مسعود رهنما در یکی از مصاحبه‌هایش که "هروی و روحانی بهترین گزینه‌ها برای هدایت تیم ملی هستند" کمی غیرمنتظره بود و امری غیرعادی می‌نمود. رهنما در این خصوص با تأکید بر اینکه هنوز هم بر روی آرمانهای خود پافشاری میکند و بهترین گزینه‌های هدایت تیم ملی را مربیان سازنده میداند، اظهار داشت: اگر چه منکر تواناییهای هروی و روحانی در امر مربیگری نیستم و معتقدم با استفاده از دانش فنی و تجربیاتی که در اختیار دارند، میتوانند تیم ملی را به خوبی هدایت کنند اما حقیقت این است که من هرگز فرد یا افرادی را به عنوان بهترین گزینه مربیگری تیم ملی معرفی نکرده‌ام بلکه صرفاً در پاسخ به خبرنگاری که سئوالاتی در خصوص شرایط فنی و مهارتهای هروی و روحانی مطرح کرد، عنوان کردم که این دو نفر از توانمندیهای لازم جهت هدایت تیم ملی برخوردارند و البته به دلیل همکاری و تلاشهایی که در کنار یکدیگر برای موفقیت تیم ملی داشتیم، گرایش عاطفی بیشتری نسبت به این دو مربی دارم. با توجه به واقعیتهای موجود در کاراته کشور، شرایط زیادی برای قرار دادن یک شخص در پست مربیگری تیم ملی باید لحاظ شود که مهمترین آنها، داشتن تعامل و روحیه همکاری با مسئولین فدراسیون کاراته است. اما در هر صورت من معتقدم در یک فرآیند آرمانی باید به گونه‌ای عمل شود که یک مربی استان، حتما به همراه تیمش قهرمان استان شده باشد و همینطور مربی تیم ملی، الزاماً به همراه شاگردان باشگاهی‌أش قهرمان کشور شده باشد.

سرمربی پیشین تیم ملی کاراته در واکنش به این مطلب که برخی معتقدند "حسین روحانی" پس از قرار گرفتن در جایگاه مربیگری تیم ملی، همچنان درگیر با برخی از ذهنیت‌ها و رقابتهای دوران قهرمانی است و هنوز نتوانسته تفاوتهای منطقی بین این دو جایگاه را در ذهن خود نهادینه سازد، تصریح کرد: با شناختی که از روحانی دارم، او را تا حد زیادی از این اتهام مبری میدانم اما در هر صورت روحانی هم باید بداند که حساب دوران مربیگری و قهرمانی از هم جداست و اگر در پست مربیگری قرار گرفت، باید تمام رقابتهای دوران قهرمانی را کنار گذاشته و صرفاً به موفقیت تیم ملی بیاندیشد. در هر صورت از نظر من، هروی و روحانی مدیرانی مقتدر و مربیانی توانمند هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم فدراسیون کاراته شرایطی را فراهم آورد که تمامی قهرمانان اسبق تیم ملی از جایگاهی مناسب در کاراته کشور برخوردار باشند اما این مطلب را در نظر داشته باشیم که در نهایت تنها یک نفر میتواند در پست سرمربیگری تیم ملی قرار گیرد و سایرین موظف به حمایت از او و تلاش برای موفقیت تیم ملی هستند. بهتر است پس از گزینش اعضای کادرفنی، تمامی اهالی کاراته کشور از آنها حمایت کرده و دست از رقابتهای منفی بردارند تا شاهد موفقیتهای تیم ملی و افتخارآفرینی قهرمانان کشورمان در میادین بین‌المللی باشیم.         


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: